معرفی کارآفرینی و گرایش های کارآفرینی
معرفی کارآفرینی و گرایش های کارآفرینی
کارآفرینی عبارت است از مجموعه ای از نظریه ها، فنون و روشهای هدایت اثربخش فعالیتهای کارآفرینی. هدف از اجرای دوره کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدیریت فعالیتهای کارآفرینی در بخش خصوصی دولت و بخش عمومی می باشد.
شرکت کنندگان در این دوره بهتر است دارای تجربه کار عملی در یکی از بخشهای خصوصی، عمومی و دولتی باشند. دانش آموختگان رشته کارآفرینی بعنوان مدرس، مدیران موسسات، پژوهشگران و متخصصین مدیریت کارآفرینی با دانش و مهارت و نگرش کارآفرینی وارد عرصه های اقتصادی – اجتماعی کشور شده و به تسریع روند توسعه پایدار ملی کمک نمایند.
معرفی رشته کارشناسی ارشد کارآفرینی :
کارآفريني که بيش از چند سالي از تولد آن در کشور ما نمي گذرد، در سراسر جهان رشته اي شناخته شده و معتبر بشمار مي آيد. هدف اين رشته پرورش مديران خلاق و کار آفريني است که عرصه هاي جديد کسب و کار را شناسايي کرده و پا به پاي مديران ديگر، سازمان را به پيشرفت برسانند. بدون شک در دنيايي که کارآفريني به معرفي افق هاي جديد پيش رو مي پردازد، مديران کارآفرين، نيروي محرک اقتصاد و رمز موفقيت سازمان خواهند بود.
اما کارشناسی ارشد کارآفرینی به چه مباحثی می پردازد؟
مهارت هاي مورد نياز براي يک مدير کارآفرين شامل 7 مهارت : مهارت هاي مذاکره، مهارت هاي روابط با کارکنان، مهارت هاي نظارتي، مهارت هاي مديريت بازار، مهارت هاي تصميم گيري، مهارت هاي رهبري و مهارت هاي مديريت کسب و کار در 5 گرايش اين رشته با عناوين: کسب و کار جديد، سازماني، بخش عمومي،فناوري، آموزش و ترويج کارآفريني تدريس مي شوند.
گرایشهای کارشناسی ارشد کارآفرینی :
- *کسب و کار جدید
- فناوری
- گردشگری
- خدمات کشاورزی
- فناوری اطلاعات
- سازمانی
- MBA
- بین الملل
- بخش عمومی
- توسعه
- توسعه، آموزش و ترویج کارآفرینی
- کسب و کار الکترونیکی
-
برنامه درسی (سر فصل) کارشناسی ارشد کارآفرینی و تعداد واحدها :
-
تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اصلی : 14 واحد
دروس اختصاصی گرایشها : 10 واحد
دروس اختیاری : 4 واحد
پایان نامه : 4 واحد