معرفی کارآفرینی و گرایش های کارآفرینی​

کارآفرینی عبارت است از مجموعه ای از نظریه ها، فنون و روشهای هدایت اثربخش فعالیتهای کارآفرینی. هدف از اجرای دوره کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدیریت فعالیتهای کارآفرینی در بخش خصوصی دولت و بخش عمومی می باشد.

شرکت کنندگان در این دوره بهتر است دارای تجربه کار عملی در یکی از بخشهای خصوصی، عمومی و دولتی باشند. دانش آموختگان رشته کارآفرینی بعنوان مدرس، مدیران موسسات، پژوهشگران و متخصصین مدیریت کارآفرینی با دانش و مهارت و نگرش کارآفرینی وارد عرصه های اقتصادی – اجتماعی کشور شده و به تسریع روند توسعه پایدار ملی کمک نمایند.

معرفی رشته کارشناسی ارشد کارآفرینی :

کارآفريني که بيش از چند سالي از تولد آن در کشور ما نمي گذرد، در سراسر جهان رشته اي شناخته شده و معتبر بشمار مي آيد. هدف اين رشته پرورش مديران خلاق و کار آفريني است که عرصه هاي جديد کسب و کار را شناسايي کرده و پا به پاي مديران ديگر، سازمان را به پيشرفت برسانند. بدون شک در دنيايي که کارآفريني به معرفي افق هاي جديد پيش رو مي پردازد، مديران کارآفرين، نيروي محرک اقتصاد و رمز موفقيت سازمان خواهند بود.

اما کارشناسی ارشد کارآفرینی به چه مباحثی می پردازد؟


مهارت هاي مورد نياز براي يک مدير کارآفرين شامل 7 مهارت : مهارت هاي مذاکره، مهارت هاي روابط با کارکنان، مهارت هاي نظارتي، مهارت هاي مديريت بازار، مهارت هاي تصميم گيري، مهارت هاي رهبري و  مهارت هاي مديريت کسب و کار در 5 گرايش اين رشته با عناوين: کسب و کار جديد، سازماني، بخش عمومي،فناوري، آموزش و ترويج کارآفريني تدريس مي شوند.

 

گرایشهای کارشناسی ارشد کارآفرینی :

  • *کسب و کار جدید
  • فناوری
  • گردشگری 
  • خدمات کشاورزی
  • فناوری اطلاعات
  • سازمانی 
  • MBA
  • بین الملل
  • بخش عمومی
  • توسعه
  • توسعه، آموزش و ترویج کارآفرینی
  • کسب و کار الکترونیکی
  • برنامه درسی (سر فصل) کارشناسی ارشد کارآفرینی و تعداد واحدها :

  • تعداد کل واحدها : 32 واحد
     دروس اصلی : 14 واحد
    دروس اختصاصی گرایشها : 10 واحد

     دروس اختیاری : 4 واحد
     پایان نامه : 4 واحد